FAQs

There is no invoice included in the package when it is delivered. Should you wish to have the amount of your order removed from the delivery note that is included, please contact our customer service and we will be happy to assist you. If the order has already been shipped without prior information coming to us, we are unable to service these requests.

 

Tidak ada invoice yang di sertakan di dalamnya pada saat paket di kirim.
Jika mamiko ingin total order di hapus dari catatan pengiriman, silahkan kontak customer service kami.
Tapi, jika pesanan mamiko sudah dalam pengiriman tanpa adanya informasi atau request apapun, kami tidak dapat melayani permintaan ini.

Send an email to help@hamako.id for personal service and they will get back to you as soon as possible.

Silahkan kirim email ke help@hamako.id untuk 

If you receive your package, and it is not as you ordered, please contact us immediately. We will do everything we can to correct our mistakes as promptly as possible.

Jika mamiko sudah menerima paket nya, dan tidak sesuai dengan apa yang di pesan, mohon untuk segera hubungi admin kami. 

If you have received your tracking-ID, we urge you to directly contact our customer service.  we will help you to check your tracking-ID.

 

Jika mamiko sudah menerima nomer resi, silahkan untuk hubungi customer service kami.
Kami akan membantu untuk melacak paket mamiko.

Unfortunately we can not add products to an existing order, instead we recommend that you place a new order. Please contact our customer service for related inquiries.

Sayangnya kami tidak dapat menambahkan produk lainnya ke pesanan mamiko.
Kami merekomendasikan kepada mamiko untuk membuat pesanan baru yaa.

We reserve the right to alter/change/cancel an order in the event that stock levels have been incorrectly displayed by the time of the order placement.

Kami bisa/berhak untuk mengubah/membatalkan pesanan mamiko jika stock yang di tampilkan tidak sesuai dengan pesanan mamiko.

Tencel™ Intimate (Micromodal) create an incredibly soft fabric that is both gentle and cozy to the touch. The fabric is perfect for sensitive skin, and give you a perfect second-skin sensation. Hamako fabric is made from 100% Tencel™ Intimate (Micromodal). This allows for breathability and great stretch for long-term wear.

Tencel™ Intimate (Micromodal) menciptakan bahan yang sangat lembut dan nyaman jika di sentuh. Bahan Tencel ini sangat cocok untuk kulit bayi yang sensitif, dan memberikan rasa sentuhan yang sempurna. 

You can find a sizing chart located on each product page.

Mamiko dapat melihat panduan ukuran di tiap product kami ya.

Some quick tips for HAMAKO PRODUCTS care:

· Manual Wash is better than Macine Wash

·Iron with medium heat 

· Minimal amount of a gentle detergent

HAMAKO does not recommend using the dryer. We recommend hanging or laying flat to dry. 

 

Beberapa tips untuk merawat produk HAMAKO adalah:

  • Mencuci produk hamako secara manual lebih baik dibanding dengan menggunakan mesin cuci.
  • Setrika dengan level medium
  • Gunakan sedikit detergen pada saat pencucian

Hamako tidak menyarankan untuk menggunakan pengering. Kami sarankan untuk di gantung sampai kering.

We dreamed of creating the softest possible fabric for your little ones, and we worked hard to make that dream come true. We do our best to preserve that same, ultra-soft feel on our prints, but due to the nature of the printing process, our prints have a slightly different feel. Although our printed material is still incredibly soft, it’s worth noting that the less printing there is, the softer the fabric will feel. 

If you are disappointed with the items, please don’t hesitate to let us know! We want you to be happy with your purchase and we will gladly help create an exchange or return for any unwashed items with their original tags

 

Kami berusaha untuk menciptakan bahan yang terlembut untuk para bayi mamiko. Tetapi karena proses percetakan, maka antara bahan yang bermotif dan polos tentu akan memiliki rasa yang berbeda.

Meskipun bahan cetakan kami masih sangat lembut, perlu diperhatikan bahwa semakin sedikit cetakan, semakin lembut kainnya.

Jika mamiko kurang puas dengan produk kami, jangan ragu untuk menghubungi kami. Kami ingin para mamiko senang dengan apa yang sudah mamiko order. Juga, dengan senang hati kami akan membentu mamiko untuk memproses pertukaran barang selagi barang masih utuh belum di cuci dengan tag asli.

 

We recommend signing up for restock email notifications for the product you are interested in. That way, you will be notified immediately when it restocks! When you go to the product page, there is a box to the lower right of the item that allows you to select “notify me when available” and enter your email address to be notified.

Kami merekomendasi kan mamiko untuk mendaftarkan email mamiko untuk mendapatkan notifikasi email restock untuk produk yang mamiko minati.

 

Due to extremely high demand, certain products have limits of 1-2 items per purchase. We apologize for the inconvenience this may cause. We are doing our best to ensure as many people as possible are able to purchase at least one of the desired item.

Karena permintaan yang sangat tinggi, produk tertentu memiliki batasan 1-2 item per pembelian. Kami mohon maaf atas ketidaknyamanan yang ditimbulkan. Kami melakukan yang terbaik untuk memastikan sebanyak mungkin orang dapat membeli setidaknya satu item yang diinginkan.

Certain printed fabrics may feel slightly different than others, depending on the amount of paint covering the surface area of the product. For example, our Magical Garden print may have a different feel than our SS21 prints or a solid color option, due to more of the surface being covered with the paint from the print design.

Kain print/motif mungkin akan sedikit berbeda dengan kain tencel hamako yang lain tergantung dengan berapa banyak cat yang menutupi area bahan tersebut.

Misalnya, cetakan Magical Garden kami mungkin memiliki nuansa yang berbeda dari cetakan SS21 kami atau pilihan warna solid, karena lebih banyak permukaan yang ditutupi cat dari desain cetakan.